SF 7: sequoia (grote bomen) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van American ICT - WaarBenJij.nu SF 7: sequoia (grote bomen) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van American ICT - WaarBenJij.nu

SF 7: sequoia (grote bomen)

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg American

28 April 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag weer vroeg opgestaan (7.10 u) en meteen weer onder de douche gesprongen.
De meeste liggen dan nog nog op één oor, dus dan hoef je niet in de rij te gaan staan.
Gelukkig stond de zon weer aan de hemel, maar het was wel aan de koude kant.
Het idee was om 10 u aan te rijden, dus we moesten vroeg ontbijten.
De tafel zoals gewoonlijk weer in de zon gezet en al snel volgenden de buren door met hun tafel en gevolg naast ons te komen zitten.
Is best wel gezellig zo naast onze camper. Of niet dan Peter en Mark de J.?

Om 10 u stond iedereen klaar voor vertrek en dat is voor Igor en zijn mannen een hele prestatie. Sterker nog ze waren vandaag als eerste. Op het laatste moment nog even de planning aangepast.
Het idee is om eerst naar de sequoia's (hele grote bomen) te gaan, omdat de route er naar toe toch wat langer gaat duren.
De weg naar Mariposa Grove is prachtig. Met 6 campers achter elkaar door de natuur op kronkelige wegen op weg naar de bomen.
De weg leidt ons door berg en dal en we hebben alle weertypen gehad die je kan bedenken.
Zon, mist, wolken, regen en uiteindelijk in Mariposa Grove een dik pak sneeuw.
Aangekomen bij het visitor centrum bleek dat de bussen naar boven niet reden, vanwege het slechte weer.
Dus een vette teleurstelling.
Maar hoe dan ook, wat in 2010 niet gelukt was, de bomen moesten gezien worden.
Bij navraag bleek dat we met de campers de eerste 4 mile omhoog konden rijden en dan moesten de laatste 2 mile nog lopen.
Want het laatste stuk was echt afgesloten.
Om parkeerproblemen te voorkomen zijn we met 4 afgeladen campers naar boven gereden.
En inderdaad het laatste stuk bleek afgesloten en parkeren met 4 campers was niet zo makkelijk.
Mede door de charme van Igor (Igor bedankt) werd het laatste stuk weg (2 mile) voor onze neus opengesteld.
En we reden dus als eerste naar boven, dus parkeren was helemaal geen probleem.
Boven een mooie wandeling gemaakt, waar er steeds sneeuw en nattigheid uit de bomen viel.
Dus soms werd je verrast met een natte kledder in je nek.
De bomen waren écht groot en fantastisch om te zien, een hele ervaring rijker.
De weg terug was weer net zo mooi als de heenweg.
En onderweg nog gestopt bij een waterval, maar door de mist en wolken was er weinig van te zien.

Rond 18 u aangekomen op de Indian Flat RV park.
Leuke plekken en we staan lekker dicht bij elkaar.
De koks gingen weer aan de slag en er werden weer heerlijke maaltijden geserveerd.
De stafmeeting was in het plaatselijke cafe, waar we genoten hebben van een paar biertjes zonder studenten.
Das ook weleens fijn.
Een paar mannen lagen in het zwembad en hebben een plaatselijke schone met hele grote ....... ontmoet.
Het gros van de mannen hadden een kampvuur gemaakt en hebben genoten van elkaars sterke verhalen en (ik denk) van een biertje.

Kwisje van de dag:
Wie had de Grizzly Giant kunnen swaffelen?
a. Peter
b. Paul