SF day 10: De mannen vs de jongens. - Reisverslag uit Big Sur, Verenigde Staten van American ICT - WaarBenJij.nu SF day 10: De mannen vs de jongens. - Reisverslag uit Big Sur, Verenigde Staten van American ICT - WaarBenJij.nu

SF day 10: De mannen vs de jongens.

Blijf op de hoogte en volg American

01 Mei 2014 | Verenigde Staten, Big Sur

Tijdens mijn dagelijkse nachtelijke uitje heb ik de sterrenhemel kunnen bewonderen, zelfs deze is prachtig. Duizend en één sterren fonkelen aan een heldere hemel. Als dit de hemel is, die we ook overdag gaan ervaren, dan wordt het een zomerse dag.
Het wordt een beetje saai, maar ook vandaag hebben we weer in de zon kunnen ontbijten. Om 9.45 u gingen we met 2 campers en 15 mannen op pad om de lange wandeling te ervaren. De route er naar toe was niet ver en goed uitgelegd door Mark V.
De eerste paar mile liepen we langs een rivier en het pad was geheel vlak. We kwamen uit waar de rivier "de Big Sur River" uitmondt in de zee. We moesten door deze rivier om op het strand te komen, want van een brug hebben ze hier niet gehoord. De schoenen en sokken moesten uit en zelfs een aantal lange broeken. Want het water kwam bijna tot aan het kruis en een wandeling van 15 kilometer met natte broek leek voor een aantal niet zo'n strak plan. Het strand lonkte aan de overkant van het riviertje. De uitzichten waren fantastisch en golfbranding schitterend. Dus een duik in de grote oceaan leek me een goed plan. Het water was lekker verfrissend en daar dacht een zeehond net zo over. Dus gezamenlijk trokken we een paar baantjes. Nadat iederen zijn schoenen weer had aangedaan kon de echte hike beginnen. En hier onderscheiden de mannen zich van de jongens oftewel de rest van de groep met andere plannen. We liepen langs de kustlijn door prachtig natuurschoon over een klein pad en we moesten dus als een lang lint achter elkaar lopen. We hebben vele hoogtemeters gemaakt. En door het hele warme weer (ik schat zo'n kleine 30 graden) werd de tocht alleen maar zwaarder. Langzaam aan merkten een aantal mannen dat de tocht echt zwaar begon te worden. Bovenaan gekomen hebben, genoten van onze zelfgesmeerde boterhammetjes (het lijkt wel een schoolreisje). Na de broodnodige rust begonnen we vol goede moed aan de terugreis naar de campers. De tocht daalde vooral en dat vonden de meesten niet erg. Beneden aangekomen moesten we weer een kleine stroom oversteken en voor onze brandende voeten was dat een aangename verkoeling. Alle mannen hebben de tocht volbracht en zijn officeel nu geen jongens meer.
Dus kortom een fikse wandeling in een recordtijd en daarna heerlijk relaxen op de camping.
Het eerste wat de meesten deden toen we weer aankwamen op de camping was een lekker koel biertje drinken. De rest op de camping had zijn eigen plan getrokken. Er waren die een kleine wandeling gedaan hadden en er waren, die lekker gerelaxed hadden. In de buurt was wifi ontdekt, dus de dagbesteding was al gevonden.
Zelf vond ik het tijd worden om lekker te dobberen in een rubberen band in het riviertje aan de camping. Mark de J. had ook een poging gedaan, maar het zwemmen was hem toch iets te koud.
Op een steenworp afstand was er open wifi verbinding ontdekt en met een select gezelschap hebben zitting genomen op een terras. Het bier was afschuwelijk, maar we kregen het beste nieuws dat we maar konden krijgen: Peter is OPA geworden van een kleinzoon. Apetrots is hij en in zijn ooghoeken zagen we een kleine glinstering ontstaan.
Peter het zij je gegund: GEFELICITEERD.
OP de camping aangekomen werd hij platgelopen door een hele bende mannen, die hem allemaal wilde feliciteren.
Etenstijd diende zich aan en onze meesterkok Vince heeft zichzelf weer overtroffen. Een heerlijke pasta met bijpassende salade. Nog lekker even nagepraat over de reis tot nu toe en volgens mij heeft het iedereen goed naaar hun zin.
Nadat alles weer was opgeruimd door de corveeploeg was het tijd voor een kampvuur.
Het duurde even voordat we de fik erin hadden, maar uiteindelijk was het gelukt. Ook hier weer lekker geouwehoerd over van alles en nog wat.
De dag liep op zijn eind, maar voordat ik mocht douchen werd ik nog verrast door Stefan.
Hij had het over een dooie mus, het duurde even voordat het kwartje viel. Maar het viel, ik had namelijk gezegd dat ik Robin blij had gemaakt met een dooie mus en Stefan kwam het goed maken. Een door Robin op de bbq gebakken dooie mus (lees gebakken bacon). En het was erg lekker.
kwisjes van de dag:
Welk gebruikersvoorwerp hebben Bas en Igor gemist in de standaarduitrusting van de camper?
a. schoenlepel
b. pollepel
c. soeplepel paplepel

Wie heeft in onze camper niet leren koken deze twee weken?
a. Maikel
b. Wesley van W.