San Francisco day 5: Nasa/Computer History Museum - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van American ICT - WaarBenJij.nu San Francisco day 5: Nasa/Computer History Museum - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van American ICT - WaarBenJij.nu

San Francisco day 5: Nasa/Computer History Museum

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg American

24 April 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vannacht weer heerlijk geslapen.
Ik krijg thuis altijd te horen dat ik erg snurk, maar ik begin het steeds minder te geloven. Want hier hoor ik er helemaal niets over en dat kan twee dingen betekenen: ik snurk echt niet of de mannen durven het niet te zeggen.

We zaten (zoals gewoonlijk) weer als eerste te ontbijten, weliswaar midden op straat ( want daar scheen de zon).
En langzaam aan ontwaakte elke camper.
Wat me bij de meeste mannen opvalt zijn de eerste levensbehoeften.
Voor een aantal is dat eerst een sigaret en dan direct door naar hun smartphone. En degene die niet roken, hangen meteen aan de apparaten.
Ik voel me een beetje een buitenstaander, want ik ben al blij dat ik een apparaat kan aanzetten.

Met dank aan Stefan wordt elke dag de TomTom weer keurig ingesteld en komen we tijdig op het juiste adres aan.
Zo ook vandaag weer.

De eerste stop was het NASA Ames Research Centre.
We begonnen met een film, waarbij we rond werden geleid door een bewoonster van het ISS space centre. Het was leuk om te zien hoe zij tijdens een ruimtereis moet leven.
Niet iedereen kon zijn ogen open houden: De twee Rob(b)ins hadden het er zwaar mee.
Daarna konden we vrij rondlopen en eerlijk gezegd had ik het snel gezien.

De volgende stop was het Computer History Museum.
We vielen met onze neus in de boter, want de uitleg over de mechanische differentieer machine van ene zekere Charles Babbage ging net van start.
Deze zeer pientere man had een apparaat ontwikkeld dat pas 130 jaar na zijn dood echt gebouwd is.
Als dit apparaat in zijn tijd gebouwd was geweest, had de computerwereld er waarschijnlijk veel sneller anders uitgezien.
Vervolgens hebben we rondgelopen waar we mee werden genomen van alle ontwikkelingen in de loop der jaren op computergebied.
Ik zal de belangrijkste ontwikkelingen (volgens de kenners) vast vergeten, maar wat ik gezien (en onthouden heb) zijn:
Apple 1, Apple 2, de eerste hardschijven, Watsoncomputer en nog veeeeeeel meer.
Ik snapte er al vrij snel vrij weinig van, maar ik heb het idee dat de rest van de mannen het leuk hebben gevonden.

De presentatie van de IBM 1401 hebben we gelaten voor wat het was, want het lekkere weer en het zwembad op de camping spraken meer tot de verbeelding.
Na een paar heerlijke rustige uurtjes, waarin Robbin en Vince het eten hebben voorbereid en de rest in het zwembad lag.

Het eten was weer fantastisch, die Vince kan echt wel koken.
En ik durf te wedden dat de mama's niet verwachten dat we enige vitaminen naar binnen zouden werken. Maar ze zullen versteld staan.
Vandaag schafte de pot: gebakken aardappels, erwten, gebakken kip met paprika, verse sla met stukjes appel en paprika met een heerlijke dressing.
Tijdens het uitbuiken werden we vergezeld door een Amerikaanse dame.
Zij vertelde dat ze samen met haar hun huis hadden verkocht en al vier jaar in een megacamper woonde.
Als baan had ze nu een hondenuitlaatservice op de camping.
Het was leuk te horen hoe men hier woont en werkt.

Morgen staat weer een bezoek aan Silican Valley gepland, waar we om 15.00 u verwacht worden bij Intel.
Verder gaan we een shoppingmall bezoeken en willen we wat foto's maken van een aantal grote bedrijven hier in de buurt.

Kwisje van de dag:
Wie is de lachende man in het astonautenpak:
a. Wubbo
B. André
C. onze Igor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

American

Via deze blog kunt u de groep american-ICT volgen, deze groep bestaat uit de chauffeur van de camper Paul, Maikel , Vince, Robbin, Dennis en Wesley We proberen jullie "de thuisblijvers" iedere dag op de hoogte te houden van onze bevindingen, in en rond San Francisco.

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 5572

Voorgaande reizen:

19 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 April 2014 - 03 Mei 2014

A road trip trough Amerika

Landen bezocht: